We zullen stilstaan bij: “Waarom leren we dat?” en “Waarom doen we dat nu precies?”
Het begrip “de aandacht kunnen richten” begrijpen.
Het is niet aandacht besteden aan alles maar wel onze aandacht bij de les houden.
Inzien dat aandacht willen hebben voor alles, het leren negatief beïnvloedt.
Als we echt iets willen leren, moeten we alleen aandacht hebben voor datgene waarmee we bezig zijn.
Leerlingen laten inzien dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het richten van hun aandacht.
Iedere dag leren we nieuwe dingen. “Elke dag kan iets meer” geeft onze kinderen moed om vol te houden, ook als het moeilijk gaat. Onze kinderen weten dat ze nog veel zullen veranderen.
Op onze school krijgen ze vele kansen om hun talenten te ontwikkelen, om nieuwe dingen te leren.
Met een goed gevulde rugzak, gaan we verder op weg met vallen en opstaan en willen we geloven in onszelf.
Over durven, iets nieuw willen proberen, uitdagingen durven aangaan, niet bang zijn om te missen.
Een houding die nodig is om bij te leren.
Bepaalde kinderen vermijden vaak wat nieuw en ingewikkeld lijkt uit vrees voor moeilijkheden of onaangename ervaringen.
Een positieve houding tegenover wat nieuw en/of ingewikkeld lijkt, is belangrijk bij het leren.
We zullen onze leerlingen stimuleren om nieuwe dingen uit te proberen, om uitdagingen aan te gaan. Hier is het belangrijk dat onze kinderen weten dat ze fouten mogen maken. Dat is een onderdeel van het leerproces.