Maandagochtend zat Ollie vol spanning te wachten in de klas. Hij wist niet zo goed hoe het eraan toegaat in het eerste leerjaar. Gelukkig stelden de kinderen Ollie gerust en konden ze beginnen met de lessen. Zo leerden Ollie en de kinderen het woord ‘jas’ lezen, leerden ze bewerkingen oplossen … Al mogen we ook de muzische les niet vergeten. Zo dansten Ollie en de kinderen samen op het lied ‘De spin’ van Kapitein Winokio. Hij vond het best wel moeilijk om te dansen op het lied, want hij moest zelf zijn bewegingen verzinnen. Gelukkig kreeg hij hulp van de kinderen uit de klas. Zij waren echte danstalenten. Om de dag te eindigen mocht Ollie een spinnenweb maken bij juf Auwke. Oh, wat was het leuk!

Op dinsdag kwam opa Filip naar de klas. Ollie mocht oefeningen maken op Kabas. Daarnaast leerde hij over de appel en bezocht hij samen met de kinderen de boomgaard op school. Maar hé, wat gek! Er hingen amper appels aan de bomen. Ze lagen allemaal op de grond. Gelukkig wisten de kinderen Ollie te vertellen dat appels tijdens de maanden september en oktober van de bomen vallen. 

Woensdag was het een korte, maar productieve ochtend. Ollie las in het leesboekje van Mol en Beer en hij ging zelfstandig aan de slag in het wiskunde boek. 

Donderdag vond Ollie de muzische les het hoogtepunt van de dag. Hij maakte een spin uit pijpenragers en strijkparels. Zijn spin had hele lange poten en allemaal verschillende kleuren. Al was het rijgen met vleugels best een uitdaging! 

Op vrijdag maakte Ollie als eerste kennis met verschillende jeugdbewegingen. Verder luisterde hij ook naar verschillende rekenverhaaltjes en mocht hij de bewerkingen aan het bord maken. Gelukkig stonden de kinderen klaar om Ollie te helpen! Daarna leerden Ollie en de kinderen meten tijdens een wiskunde les. Ollie ontdekte dat hij 3 blokjes lang was en dat een leerling uit de klas 18 blokjes lang was. De voormiddag sloot Ollie af met een cirkelactiviteit. De volgende vragen stonden dan ook centraal tijdens dit gesprek: ‘Wie vind ik het leukst, Mol of Beer? En waarom?’ Om de week af te sluiten mocht Ollie meedoen met het hoekenwerk. Hij kon aan de slag in vier verschillende hoeken. 

Tot slot nog een kort woordje van de kinderen en juf Merel. ‘Lieve Ollie bedankt om een weekje mee te volgen in de klas! Hopelijk vond je het het leuk? Wij vonden het alvast OLLIEtastisch! Bedankt voor de vele grapjes, jij lieve kleine speelvogel! Hopelijk tot snel!’ 

Volgende week gaat Ollie op bezoek in de pandaklas (K3c), klas van juf Martine V. en juf Siska.